Warmup #1 - Jumping Jacks: 1 x 30 - 2:23 Warmup #2 - Medium Knees: 1 x 20 - 2:49 Warmup #3 - Butt Kicks: 1 x 20 - 3:07 Warmup #4 - 4 Hop Squats: 1 x 10 - 3:25 Prehab - Single Leg Lateral Hop Reach: 1 x 5-7 - 3:57 Plyometrics #1 - Single Leg Hop: 3 x 10-15 secs - 4:56 Plyometrics #2 - Single Leg Eccentric Jump Into Squat: 3 x 4-6 - 5:22 Plyometrics #3 - 2 Step Approach Jump: 3 x 4 - 6:10 Strength #1 - Glute Bridge March: 3 x 10-15 - 7:00 Strength #2 - Step Up: 3 x 10-15 - 7:52 Strength #1 - Push Up Plank Knees 3 x 10-15 - 8:58

Grasrot Plakat Stående m

Din støtte gjør at vår klubb får en gitt andel av Norsk Tippings overskudd. Det er ingen reduksjon i spillinnsats eller vinnermuligheter.

Sjekk ut youtube kanalen til The McKibbin Brothers for trening og sandvolleyball tips.

Skadefri

Vi anbefaler oppvarmingsøvelsene du finner på skadefri.no. Benytt elastisk bånd, balansebrett og finn øvelser for generelt å styrke kjernemuskulatur og spesifikt ankler, knær, korsrygg og skulderparti, som statistisk er der man får skader i volleyball. Oppvarming før trening og kamp skal ha elementer med bakgrunn i dette.

Viktige momenter for godt spill!  Du må gjerne se 'neste' video fra AVCA også :).

 

Katinka

Les gjerne bloggen til Katinka Muri Krahn, fra periode som student og volleyballspiller i Canada.

BjergeHovland2

Bjerge/Hovland mot Duesund/Windelstad i kvartfinale JU15 NM Kristiansand.

Ingrid Tørlen og Nila Håkedal fra 2009 og sesong oppkjøring i Brasil. Ingrid fra Ålesund og Nila fra Kristiansand spilte sammen fra 2002 til 2009, og var i flere år Norges beste sandvolleyball duo.

w641

Kristiansandsjentene ved KVK tar seieren i JU15 klassen ved å slå Koll i finalen. KSK gutta spilte finale mot Nyborg og var ikke dårligere de - full pott til Kristiansand, både sportslig og som arrangør - GRATULERER!  Kristiansand stilte med 2 lag i jenteklassen. KSK var ikke langt unna å sikre seg finalespill, men måtte se seg slått av Koll i semifinalen. I bronsefinalen ble det seier over Gneist, som med sin 4.plass fikk sin hittil beste prestasjon i JU15 - NM sammenheng. Bilder fra NM her, og resultater her.

w470

Kjempestart for Mandalsjentene i NM. Vi spilte oss til 1/8 dels finale med Strand-ulv som motstander. Til tross for godt spill holdt det ikke helt for jentene her, som tapte begge sett 17 - 25 for laget som til slutt endte på 5. plass. Vi gikk dermed til mellomspill og kjempet om plasseringene midt på tabellen -  Se resultater her.
Vi tapte for Bodø i siste kamp og endte på 16 plass av 24 lag. Det var en god plassering for oss med mange ferske spillere, men viktigere var spilleglede og masse læring. Vi hadde det gøy! Takk til KSK for et strålende mesterskap!

Innkalling til årsmøte for Mandal Volleyballklubb

 Frøyslandshallen torsdag 31. mars 2022 kl.20:30

 

Saksliste:

1. Godkjenning av stemmeberettige
2. Godkjenning av innkalling, saksliste og forretningsorden
3. Valg av dirigent, referent, samt 2 medlemmer til å underskrive protokollen.
4.Årsmelding
5.Godkjenning av regnskap
6. Valg
7. Annet

 

Nytt styre 2022/2023:

Alexander Hovland - leder
Kine Holtan Hovland
Elisabeth Taanevig
Karoline Warren

Volleywood

Herlig historikk med Linda Eide, hvor vi også er med til Åmli og Volleywood - link til NRK TV.
Gode tips fra Gro Solveig Kateraas fås ca.24 min ut i dokumentaren :).

Appen “Get Set – Train smarter” gir deg skadeforebyggende øvelser presentert via video og er lett tilgjengelig på din smartphone. Get Set er utviklet av Senter for idrettsskadeforskning ved Norges idrettshøgskole i et samarbeidsprosjekt med IOC.

 
Du kan velge å finne øvelser etter idrett eller kroppsdel. Under idrett kan du velge mellom 30 sommeridretter og blir presentert øvelser som er tenkt å forebygge idrettsskadene den valgte idretten er mest utsatt for. Under kroppsdel finner du øvelser som i studier har vist seg å redusere risikoen for skader.

 

Last ned Get Set gratis - AndroidiOS

Vi blir gjerne inspirert av gode KSK jenter!

Mange volleyballspillere får problemer med skulderen grunnet hard belastning ved slag.  Det er derfor viktig å trene opp muskulatur rundt skulderpartiet for å unngå skader. Øvelsene her er skadeforebyggende, men bidrar også til bedre kontroll og hardere smash! Test ut øvelsene med lav vektbelastning først. Plastflasker med vann er fine manualer.